Weet wat de klant echt wil

Veel bedrijven hanteren de slogan ‘De klant is koning’ en zien de klant ook als de keizer en de admiraal. Terecht, want zonder klanten houdt het bestaansrecht van een bedrijf snel op. Klanten worden steeds kritischer: levertijden moeten korter, prijzen zijn te hoog en een servicelevel van minder dan 100 procent is niet acceptabel, ongeacht […]

Geen spijt van Insight

Op het eind van het jaar kijken we vaak terug en supply chain management draait onder andere om samenwerking, vertrouwen en transparantie. In het kader van ‘practice what you preach’ een persoonlijke terugblik. De supply chain inhoudelijke terugblik op 2016 komt vast nog wel via anderen aan bod.  Het eerste jaar als zelfstandige zit er […]

Niet kiezen, is verliezen

Je zou er bijna gek van worden als je verschillende magazines naast elkaar legt. Wij zijn echt met duizend en één dingen tegelijk bezig. We verwachten dat het altijd goed gaat en ook nog eens tegen lagere kosten. Bedrijven zitten vaak in tientallen projecten, veel te veel product/markt-combinaties, besteden uit maar soms ook een deel […]

Gek genoeg gewoon

Een cross border supply chain heeft iets in zich dat dit alleen voor de grote multinationals is. Zij zijn zo groot dat zij over de hele wereld zitten en dus ook cross border supply chains hebben. Dat is natuurlijk waar, maar volgens mij heeft bijna elk (middel)groot bedrijf vandaag de dag een cross border supply […]

Bezeten van verbetering

Veel bedrijven hebben mensen in dienst specifiek voor het doorvoeren van procesverbeteringen. Er zijn bedrijven waar mensen zelfs de functietitel logistiek en/of transportconsultant hebben. Vaak is er een stafafdeling, hoewel deze de laatste tijd misschien sterk zijn gekrompen of gesaneerd. Bij weer andere bedrijven heeft het doorvoeren van  procesverbeteringen nauwelijks aandacht; zij werken al jaren […]

Betrouwbaar | Eerlijk | Team | Empathie | Resultaat